SUKUPUOLEEN VIITTAAVAT OIREET IN YOUR DREAMS

Meidän tavoin ihana Salla» odottaa yllärikolmosta ja bongasin Sallan blogista vauvan sukupuoleen liittyvän "testin". Testimielessä se on enää turha, mutta koska mä oon jo ensimmäisen ja ihan viimeistään toisen raskauden kohdalla ollut sitä mieltä, että "sukupuolioireet" on ihan no-no, ajattelin poimia tästä "faktat" ja heittää omat kommenttini niiden paikkaanpitävyydestä. Kursivoidut eivät pitäneet paikkaansa, lihavoidut pitivät ja yliviivatuista ei ollut kokemusta tai en osaa sanoa.

1) Jos kannat vatsaasi matalalla, vatsassasi on poika. Tyttövatsa on korkealla.

- Noup! Ennen mahan tipahtamista mulla poikavatsat on alkaneet rintojen alta ja päättyneet häpykumpuun kun taas oletettu tyttövatsa on ollut paljon tyhjempi rintojen alta ja varsinainen vatsa ollut vasta alempana.

2) Jos vatsasi ei näy takaapäin, on vatsassasi poika. Jos vatsa leviää sivuille niin tyttö.

- Yhdessäkään raskaudessa mulla ei ole näkynyt vatsa takaa, mutta tuntuu, että tällä kertaa se on kasvanut aiempaa enemmän sivuille.

3) Jos olitte yhdynnässä pari päivää ennen ovulaatiota, on vauva tyttö. Jos ovulaatioaikana niin poika.

- Mullahan on vaihdellut kierto 10 - 70 päivän välillä, 15 - 46 päivän välillä sekä 10 - 45 päivän välillä, joten on mahdoton sanoa juuta tai jaata yhdeltäkään kerralta, vaikka kiinnostaisi tietää pitääkö tää paikkaansa.

4) Jos kärsit pahoinvoinnista, vatsassasi on tyttö. Pojasta ei ole pahoinvointia.

- Tää on ehdottomasti suurin syy, miksi mä kumoan sukupuoleen viittaavat oireet ihan heittämällä! Pojista oksensin yhteensä 44 viikon ajan 24/7 ja sen lisäksi satunnaisesti. Tytöstä oksensin viikkojen 10 - 20 välillä noin 12 aamuna 1 - 2 kertaa aamussa eikä sitä voinut poikien jälkeen edes kutsua oikeaksi pahoinvoinniksi.

5) Jos mielesi tekee suolaista, kertoo se pojasta. Tytön odottajat ovat persoja makealle. 

- Taas väärin. Ensimmäisestä pojasta vedin kumpaakin yhtä lailla, koska kaikki ylimääräinen pysyi parhaiten sisällä. Toisesta pojasta makea himotti paljon ja vedin järjettömät määrät karkkia. Tytöstä Kinderit on maistuneet turhan hyvin ja toisinaan uppoaa pingviinituutit, mutta pääasiassa mua kyllä himottaa enemmän kaikki suolainen. Kotiruoka ja sipsit maistuisi nytkin.

6) Jos syöt paljon hedelmiä, on vauva tyttö. Pojan odottajille maittaa juusto ja liha.

- Kaikissa raskauksissa liha on ällöttänyt tosi paljon. Esikoista odottaessa söin italianpataa ilman lihaa, toista odottaessa imppailin tiskiainetta paistaakseni kanaa ja kolmannesta oon noukkinut lihat monesta ruuasta pois, mutta urheasti tehnyt lapsille kaikkea. Toisesta en muista himoa hedelmiin, mutta esikoisesta söin paljon satsumeja, kuten tästäkin kiivien lisäksi.

7) Jos jalkasi ovat kylmemmät kuin normaalisti, odotat poikaa. Tytön odottajat eivät huomaa eroa.

- Riippuu raskauskolmanneksesta. Palelen muutenkin herkästi, mutta alkuraskauksissa oon ollut aina ihan jäässä ja palelu on kuitenkin helpottanut viikkojen kasvaessa. Mä oon ollut neljän vuoden aikana yli kaksi vuotta raskaana enkä enää edes muista normaalia lämpöä niin vaikea sanoa huomaanko eroa vai en.

8) Jos rintasi eivät ole kasvaneet huomattavasti, on vatsassa poika. Nopea kasvu viittaa tyttöön.

- Njäh. Mulla on tavallisesti niin olemattomat tissit, että nää on kasvaneet joka kerta huomattavasti.

9) Jos säärikarvojen kasvu on hitaampaa kuin aiemmin, odotat tyttöä. Jos vauhti kasvaa, saatte pojan.

- Esikoisesta piti paikkaansa, toisesta oli päinvastoin ja nyt mä en juurikaan huomaa eroa.

10) Jos syke on alle 140, on vauva poika, jos yli niin tyttö.

- Mä en muista, että yhdenkään syke olisi ikinä ollut alle 140, vaan aina vähintään 150+. Se on kuitenkin pitänyt paikkaansa, että tytöstä syke on joka tapauksessa ollut vähän poikia korkeampi.

11) Kiukkuisuus kertoo tytöstä. Jos olet rauhallinen ja hyväntuulinen, enteilee se poikaa.

- Esikoisesta en hirveästi muista, koska kaikki keskittyi vain pahoinvointiin, mutta pienimmistä on pitänyt paikkaansa. Keskimmäistä odottaessa mulla oli lehmät hermot ja olin pelottavan tyyni. Nyt musta tuntuu, että räjähtelen nollasta sataan ja pojat saa mut jatkuvasti itkemään eikä aina kovin hyvällä...

12) Jos käsien iho on aiempaa kuivempi, saatte pojan. Jos taas normaalia pehmeämpi, tytön.

- En kyllä muista, en osaa sanoa.

13) Jos linea negraa ei ole tai se ylettyy vain navan alapuolelle, odotatte tyttöä. Navan yli mennessä odotatte poikaa.

- Mulle ilmestyi napaan asti yltävä linea negra esikoista odottaessa eikä tää ole kummassakaan välissä ehtinyt lähteä. Toisen kohdalla linea negrassa ei tapahtunut muutoksia, vaan se ylsi edelleen vain napaan. Yritän välillä suihkun jälkeen tarkastella peilin kautta onko ensimmäiset arvet jo ilmestyneet ja jokin aika sitten hämmästyin, kun neljä vuotta samanlaisena pysynyt linea negra olikin yllättäen jatkanut kasvuaan. Tän suhteen mennään siis kaikissa raskauksissa ihan päinvastoin.

14) Arat ja verestävät ikenet viestivät tytöstä. Jos näin ei ole, on tulossa poika.

- Poika x3. Ei arista, ei verestä. Pojista piti kuitenkin paikkaansa.


15) Tyttöä odottaessa äiti kärsii närästyksestä, pojasta näin ei ole.

- Tää menee pahoinvoinnin kanssa melkein samaan kategoriaan sillä erolla, että närästää nytkin. Mua on närästänyt joka raskaudessa ihan järjettömän paljon ja vaikken raskauden aikaisiin uskomuksiin uskokaan, on mua ja muita mietityttänyt viestiikö järkyttävä polte vielä kolmannenkin kerran pienestä tukkajumala(ttare)sta.

16) Tyttö vie äidin kauneuden ja poika korostaa sitä.

- Kiitos yhteenlasketun 44 viikon oksentamisen, pojat ei korostaneet mitään, mutta vähän tähän liittyvä uskomus on totta ja tytöstä mun iho on kukkinut ihan hulluna läpi raskauden. Vatsa on edelleen säästynyt, mutta rintakehästä löytyy finnien jättämiä arpia.

Että se siitä! Esikoiselle (poika) T9/P5, toiselle (poika) T9/P4 ja kolmannelle (tyttö) T6/P4, eli kaikkien tulisi olla tyttöjä. Vau.fi:n testi » puolestaan veikkasi poikia tytöiksi ja tyttöä pojaksi. Kiinalaisen kalenterin» mukaan ainoa oikein mennyt on keskimmäinen. Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luvut on joko parillisia tai parittomia, tulossa on tyttö. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on poika - eli päin puuta meni Mayoillakin. Ainoa paikkaansa pitänyt juttu on ollut sormustesti, joka näytti jo syntyneiden sekä tulevien lasten sukupuolet heilumalla tai pyörimällä ranteen päällä. Tää näytti meille ensin kahta poikaa ja sitten tyttöä, jonka jälkeen pysähtyi kokonaan. Mä oon tehnyt testin muutaman kerran raskausaikana ja tulos on joka kerta sama, mutta ihan huuhaatahan nää on. Sukupuoleen viittaavat oireet ja testit in your dreams.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti