LAATIKOLLINEN MUISTOJA

Kirjoitin teille huhtikuussa postauksen maailman parhaasta vauvakirjasta ja todella suosittelen lukemaan sen, jos vauvakirja on lähiaikoina ostoslistalla! Postauksessa mainittu valokuvakirja ei ole vielä edes aluillaan, mutta jotain täällä on tehty: muistolaatikkoa!


Mä oon ollut vähän jopa hukassa tämän(kin) asian kanssa. Tahtoisin säästää niin paljon, ihan kaiken ensimmäisistä toppapuvuista ja kastepöydän kynttilöistä lähtien. Tosiasia on kuitenkin se, että mulla ei ole tapana säästellä turhia, vaikka tavarat lojuisivat hetken aikaa kaapissa. Pähkäilen ja mietin niitä ja lopulta heitän pois.


Aluksi keräsin tavaroita suureen pahvilaatikkoon. Kynttilöitä, kastevettä, ensimmäiset nimipäiväkortit, viisi pienintä tuttia - niin ja se toppapuku. Lista voisi jatkua vielä pitkään, mutta napatynkä sentään lensi irrotessaan roskiin ja vauhdilla. Halusin muistolaatikoksi kuitenkin mieleisen laatikon ja aina uuden laatikon ilmestyessä yritin miettiä olisiko se sopivan kokoinen tai saisiko siitä siistin. J sai synttärilahjaksi astiaston, joka tuli täydellisessä paketissa ja laatikko oli kuin vahingossa hankittu. Onhan se vähän pieni tällaiselle hamsterille, mutta ehkä pystyn pitämään tavaramäärän kurissa.


En oikeestaan edes tiedä mitä kaikkea aion tonne kerätä, mutta tällä hetkellä sen sisältä löytyy ristiäiskakun kakkukoristeet, ristiäiskortit (arvatkaa itkinkö, kun luin niitä....), kasteristi ja -sormus, raskausaikana käyttämäni Bola-koru, ensimmäiset tennarit, ensimmäinen tutti, ensimmäinen helistin, Liberon 1-koon vaippa ja kotiutumispäivänä päällä ollut body. Tarkemmin ajateltuna vuosien päästä laatikko taitaa sisältää J:n lempipehmolelut, eli Pentikin pienen pupun, Muumipeikon ja Ainun ensipupun plus näiden lisäksi tähtikuvioinen unirätti, joka ollut käytössä synnäriltä asti joka ainoa päivä. Laatikko siis tulee valitettavasti menemään vaihtoon ennemmin tai myöhemmin..


Oli laatikkona mikä tahansa, se toivottavasti tulee keräämään sisälleen vielä vuosien aikana jotain pientä ja säilymään pitkään. Jos poika ei tästä koskaan innostu niin luulen, että mä ainakin itken vielä parinkymmenenkin vuoden päästä näitä vähintään yhtä paljon kuin nyt.

Ootteko te tehneet muistolaatikon? Mitä sieltä löytyy?

15 kommenttia

  1. Syyllistyn itse myös hamstraamaan kaikki "ensimmäiset jutut". Meillä ei siis ole muistolaatikkoa... Meillä on muistokaappi! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahha. :D Jos meillä ois enemmän tilaa niin täältä löytyis varmaan sama!

      Poista
  2. Ihana idea :) Itselle ei ole tullut tämä mieleenkään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mä en edes muista missä ja millon mahdoin tällaseen törmätä..

      Poista
  3. onpas kaunis nimi teidän pojalla!

    VastaaPoista
  4. Kaunis laatikko! <3 Meillä alkaa nyt olemaan ekat vaatteet vasta pieniä, mutta ehottomasti hankin jonkun laatikon mihin kerätä muistoja. Äidilläni on minun ajoista säilössä äitiyslaatikko ja siinä kaikkia muistoja. Mutta luulen että se on vähän turhan iso -tai sitten ei jos oikein innostun säästämän kaikkea ihanaa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki tykkään siitä! Harmi, et jää pieneks, mut täytyy keksii sille jotain muuta käyttöä. :)

      Mä alan harkitsemaan äitiyspakkauksen täyttämistä, kun ois säästössä Juuson nimi- ja syntymäpäiväkortit, eka ristiäiskutsu, eka hääkutsu jne. :D

      Poista
  5. Mulla on säilössä born in 2012 sukat ja pipo, muutama tutti, kaikki mahdolliset kortit :D sit tietty noi perusjutut eli sairaalarannekkeet yms :) mua harmittaa ihan sikana etten muista mitkä vaatteet veellä oli ku kotiuduttiin, kuvankin otin vaan ulkovaatteet päällä :D varmaan jostain kätköistä löytyis kuva kotoota mut en jaksa kaivaa ainakaan vielä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha. :D Tiiäks mikä ärsyttää!? Mä en tajunnu mistään hankkia Juuson synttäripäivän Turun sanomaa. Sit kun muistin sellasen niin kellään ei enää ollu. :P

      Poista
    2. Toi on kans ihana idea! Mun pikkusiskolla on sen syntymäpäivän turkkari säästössä :)

      Poista
    3. Voi ku ois itekki tajunnu ajoissa. :) Mä en tiiä onks iskällä ihan mun syntymäpäivän, mut oiskohan se ainaki saman vuoden.

      Poista
  6. Minulla on pieni peltitasis johon olen kerännyt ensimmäisen tutin, kortit mitä hän sai synnärille ja nimiäisissä, ja tossut. Muuta en ole sinne vielä saanut kerättyä, mutta jotenkin minusta tuntuu, että se rasia ei riitä 😄

    VastaaPoista
  7. Ainiin ja pipon minkä hän sai heti kun syntyi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih. :) Täälläkään toi ei riitä niin täytyy joskus tuunata tylsästä laatikosta joku kiva.

      Poista